Over de raad

Waar letten we op als we meedenken en adviseren?

De participatieraad is onafhankelijk. We adviseren het college van burgemeester en wethouders over de plannen, het beleid en de uitvoering in het sociaal domein. Dat doen we gevraagd en ongevraagd.

De volgende punten vinden we daarbij belangrijk:

  • Dragen de plannen, het beleid en de uitvoering eraan bij dat iedereen in de gemeente Zevenaar kan meedoen?
  • Zijn de inwoners van de gemeente Zevenaar gevraagd om mee te doen bij het bedenken van de plannen, het beleid, de uitvoering?
  • Zijn de plannen en het beleid uitvoerbaar? Is dat gevraagd aan de uitvoerders?
  • Is alles begrijpelijk opgeschreven?

 

Waarvoor kun je bij ons terecht?

Heb je opmerkingen en suggesties over beleid en uitvoering van maatschappelijke ondersteuning, jeugdzorg of passend werk in de gemeente Zevenaar? We horen ze graag. Neem dan contact met ons op via info@przevenaar.nl, 06 22157875, of viaen kan ook. Je kunt ook een vergadering bijwonen. Hier staat het vergaderschema.

We behandelen geen klachten of individuele zaken. Daarvoor kun je terecht bij de gebiedsteams, de ombudsman of je zorgverlener.

 

Jaarplan en jaarverslag

We werken op basis van een jaarplan. Hier vind je het plan voor 2025, met een doorkijkje naar 2026.

En elk jaar doen we verslag van het voorgaande jaar. Zie het jaarverslag over 2024 .

 

Stichting Facilitering Participatieraad Zevenaar

De  Participatieraad Zevenaar functioneert op basis van een gemeentelijke verordening. Daarin staat onder meer dat de gemeente ons voorziet van een budget om onze taak te kunnen uitoefenen. Voor alles wat te maken heeft met de facilitaire zaken van de PRZ hebben we de stichting Facilitering Participatieraad Zevenaar in het leven geroepen (RSIN-nummer 864669987). Het dagelijks bestuur van de PRZ is ook dagelijks bestuur van de stichting. De overige leden van de PRZ zijn bestuurslid van de stichting.

 

Leden

De PRZ bestaat uit maximaal tien leden. We worden voor een periode van 4 jaar benoemd door het college van burgemeester en wethouders en zijn één keer herbenoembaar, ook voor vier jaar. Voor ons werk ontvangen we een vrijwilligersvergoeding.

 

Peter Adolfs

Peter Adolfs

Zevenaar

Peter van Don

Peter van Don

Zevenaar

Barbera van Dulmen

Barbera van Dulmen

Zevenaar

Bart van der Eijk

Bart van der Eijk

Penningmeester

Lathum

Loes Epping

Loes Epping

Lobith

Gert van der Kolk

Gert van der Kolk

Voorzitter

Herwen

Rik Kors

Rik Kors

Secretaris

Zevenaar

Jarno Schilte

Pannerden

Fred Vermorken

Fred Vermorken

Zevenaar

Boudewijn van Dijk

Zevenaar

 

Rooster van aftreden

Naam
Benoeming
Herbenoembaar
Herbenoemd
Aftreden
Barbera van Dulmen 1-7-2023 1-7-2027 1-7-2031
Rik Kors 1-7-2023 1-7-2027 1-7-2031
Peter van Don 1-6-2024 1-6-2028 1-6-2032
Bart van der Eijk 1-1-2022 1-1-2026 1-1-2030
Loes Epping 1-2-2024 1-2-2028 1-2-2032
Fred Vermorken 1-9-2024 1-9-2028 1-9-2032
Peter Adolfs 1-9-2024 1-9-2028 1-9-2032
Gert van der Kolk 1-5-2022 1-5-2026 1-5-2030
Jarno Schilte 27-1-2025 27-1-2029 27-1-2033
Boudewijn van Dijk 27-1-2025 27-1-2029 27-1-2033